Volvo 850R

28.11.2014 13:03:30 aktualizováno | alese | 1174x

Díky velmi úspěšnému prodeji T-5R a vytváření dobrého image značky chtěla automobilka Volvo pokračovat dál s výrobou nového rychlého auta. Ale řada T-5R byla limitována počtem vyrobených kusů, tak co s tím? No bylo to jednoduché – na základě 850 T-5R vznikla prostě 850R s vylepšeními a změnami.

Z nabízených barev zmizela krémová žlutá a přibyly azurová, bílá, briliantová červená, ocelově šedá, černá. Pro některé trhy zůstala olivově zelená. 850R dostala také nové disky Volan, pevnější než T-5R, také 17“ se sedmi rameny. Sedan dostal nový design zadního přítlačného křidélka.

V interiéru se změnilo čalounění sedaček – oproti T-5R byla alcantra uprostřed a kůže po kraji. Přibyla nová barevná uspořádání – černá a šedá s tmavým ořechem nebo světle hnědá s břízou.

Co nás ale hlavně zajímá, byly úpravy motoru. Pětiválec o objemu 2,3 l dostal větší turbo (kromě modelů s automatem), nový intercooler a propracovanější měřič tlaku paliva – přesnější měření a dávkování paliva zvýšilo výkon o 10 koní na výsledných 250. Krouťák vzrostl z 330 na 350 nm. Takto upravenému motoru bylo změněno označení na B5234T4. Auta s manuálem dostala novou převodovku M59 a zrychlení z 0 – 100 km/h dosahovala za 6,7 s, u modelů s automatem to bylo 7,5 díky motoru s původním turbem.

Jako u T-5R byly na některé trhy dodávány modely s dvouliltrovým motorem.

Změny na podvozku umožnily mít tvrdší nastavení tlumičů, manuál měl viskózní spojku a torzní diferenciál.

Výbava byla až na malé rozdíly totožná:

- CD měnič na 6 disků

- nové disky Volan

- airbag spolujezdce jako volitelný

- kola 16“ už nebylo možné vybrat

- pro kombi zadní spojler standard

- kožená hlava řadící páky místo dřevem vykládané

Produkce 850R byla ukončena roku 1997 s nástupem modelů S70 a V70. Bylo vyrobeno zhruba 9000 ks.

Srovnání s ostatními rychlými kombíky (zajímavé je porovnání designu s Audi Avant, čísla u 850 trochu nehrají).

Tuning.

Žlutá lednička T-5R.

Volně přeloženo z www.volvotips.com